onsdag 12 september 2012

F&S

Så. Nu har jag börjat på Friskis&Svettis. Gick på yoga i förrgår och klassisk gruppjumpa idag. SOM TUR ÄR var det ingen jag kände där. Jag kan inte riktigt beskriva vilken dålig koordination jag har. Det är helt OTROLIGT så dålig den är. Vissa rörelser är helt omöjliga för mig att utföra. Bland annat var det ett slags hoppsasteg där en arm i taget skulle upp i luften och en stegkombination som såg enkel ut när alla andra gjorde den men allt annat än enkel för mig. Jag skrattade åt mig själv hela passet. MEN jag orkar liksom inte hålla på och oroa mig för vad andra ska tycka om min dåliga kroppskontroll och min obefintliga taktkänsla så jag har bestämt mig för att bara köra på. 

Dock en sak som förbryllar mig:

När man kommer dit hälsar folk på ett obehagligt sätt. De säger HEEEEJ med jättestora välkomnande leenden. Som om vi liksom känner varandra och inte setts på jättelänge? Inte bara ledarna utan alla som tränar. Varför då? Får liksom sekt-feelings när stämningen ska vara så jävla familjär.    

Inga kommentarer: