måndag 17 januari 2011

Vad som hände i helgen (typ)

Är fortfarande sur. Med det sagt kanske jag kan gå vidare?

Hänt sen sist?

Var på gayklubb i fredes och dansade järnet. Var tyvärr tvungen att gå hem tidigt för jag skulle jobba dagen efter. Eller... ok... jag gick hem halv tre. Det var hemskt. Fick avsluta mitt i en svinbra låt (minns inte vilken) (kan ha varit Pulp, Common People). Hade ett avtal med mig själv att gå hem absolut senast klockan ett och att absolut inte drick efter klockan 12. Därför som jag svepte ett sista glas vin klockan 02:25, precis innan jag tog mig hemåt. Skulle varit ledig lördan egentligen men blev mutad med kvalificerad övertid och om man lockar mig med pengar så följer jag efter. Så är det bara. Det var inge vidare att stiga upp där morgonen efter. Var darrig och illamående och tänkte att det här gåååår inte. Men det gick.

När jag kom hem till Agnes och Viktor efter en lång lång lång dag hade förfesten redan börjat. Drog på mig leopardmönstrat och drack vin och sen gick vi till Debaser. Jag, Agnes och Agnes Hanna. Jag hade kul. Agnes och Hanna hade mindre kul. Så vi gick hem tidigt. Eller ja, klockan halv tre. Sen somnade vi. Någon halvtimme senare blev vi alla väckta av att Viktor kom hemraglandes och vägrade hålla käften och gå och lägga sig om inte alla fyra sov i samma säng. Så vi klämde ihop oss och väntade ut han och när han somnat smög jag iväg och la mig i en egen säng och sov till 14:15 dagen efter (då vaknade ändå jag först av alla).

Hela söndagseftermiddagen låg jag och Viktor i Agnes säng och retade Agnes medan hon städade upp hela lägenheten, inklusive allt som vi stökat ner. Oj oj, vad arg hon var. Men asså, det är svårt att låta bli att reta någon som är så lätt att reta. Utöver detta var söndagen mycket mycket deppig. Varför? För att det är en hel vecka till det är helg nästa gång!

På kvällen gick jag hem till mitt. Somnade svintidigt och i morse när jag skulle stiga upp och jobba var jag så trött att jag skulle kunnat döda någon för att få ligga kvar i sängen. Det är jobbigt för mig som är så gammal att umgås med folk som är sådär unga. Huvudet vill men kroppen pallar inte. Önskar så att jag vore 20!

Inga kommentarer: