lördag 1 januari 2011

Hemska minnen

Tänkte på en sak. Jumpalektionerna i skolan måste väl ändå vara det ultimata uttrycket för hur dum människan är? Alltså att man ställde upp? Att man lät en hitlergubbe eller hitlerkärring tvinga en att göra plinthopp, gymnastisera i grupp eller utstå diverse bollsporter. He-re-gud. Varför tar man inte bara ett IG? Ett IG är inte ens en hundradel så hemskt som att plågas på detta hjärndöda vis. Eller. Nu minns jag. Exakt vad det var de sa. Hitlergubbarna och hitlerkärringarna. Ordagrant: "ingen vill anställa någon som har IG i jumpa för det är ett tecken på att man är lat. Är ni inte med på jumpalektionerna kommer ni ha jättesvårt för att få jobb sen". HAHAHAHA. Ska gräva fram mina gamla betyg från högstadiet (med G i jumpa) och visa upp på eventuella framtida anställningsintervjuer. HAHAHAHA.

I gymnasiet gick jag fram till vår hitlergubbe på första lektionen och sa "jag tänker inte ställa upp på en enda bollsport eller gruppövning. Antingen får du sätta IG på mig eller så får du ge mig andra uppgifter". Sen fick jag springa i skogen eller träna i skolans gym och klarade G-gränsen precis. Vad han inte visste, gubben, var att 90% av gångerna satte jag mig på nån bänk och väntade på att lektionen skulle gå mot sitt slut. Då gick jag in i jumpasalen igen och försökte se flåsig ut.

Om jag duschade efteråt? HAHAHAHA (för tredje gången). Naken ihop med tio dömande Barbiedolls? Öh... nej.

Man ska fan inte gå med på vad som helst här i livet. Låta sig skuffas in i lag och svettas ihop med andra medan någon vrålar åt en. DET ÄR INTE OK!

Inga kommentarer: