söndag 12 augusti 2012

Gult?

I skönhetsväg finns det inget jag hatar så mycket som nyblonderat hår. Alla säger: det är inte gult. Men jag känner mig väldigt gul. Mest har det att göra med att det är färgat ända in i hårbottnen (vilket är mycket svårt att undvika om man gör det utan hätta). Så nu kommer det vara två veckor av:

Det är gult.
Nej det är inte gult.
Jo det är jättegult.
Nej, det är inte gult alls.
Jo, jag ser ut som en kyckling.
Nej, för det är inte gult.

Sen, efter två veckor kommer inte hårbottnen att vara genomskinlig längre och då kommer det heller inte se gult ut. Inte ens i mina ögon (peppar peppar).


Har tvättat med silverschampo så många gånger de senaste två dagarna att det kommer bli blågrått om jag fortsätter. Och blågrått hår vill jag INTE ha. MEN det går inte nog att påpeka vikten av silverschampo vid blekt hår. Och det barn, får bli dagens visdom.

Inga kommentarer: